Contacto WhatsApp 961135355

Universidade Lusófona do Porto

Habilitações Académicas

GRAUCURSOESTABELECIMENTOANO
LicenciaturaPSICOLOGIAUNIVERSIDADE DO PORTO- FACULDADE DE PSICOLOGIA E CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO -
DoutorPSICOLOGIAUNIVERSIDADE DO PORTO- FACULDADE DE PSICOLOGIA E CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO2014
MestradoPSICOLOGIA - PSICOLO.CLINICA E DA SAUDEUNIVERSIDADE DO PORTO- FACULDADE DE PSICOLOGIA E CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO2009
TIPO Descrição ANO
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Castro, S. L., & Limpo, T. (Eds.) (2020). The link between executive functions and literacy [special issue]. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal. ISSN: 0922-4777 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Veloso, A., Vicente, S., & Filipe, M. G. (2020). Effectiveness of Cognitive Training for School-Aged Children and Adolescents with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: A systematic review. Frontiers in Psychology - Section Neuropsychology, 10, 2983. doi:10.3389/fpsyg.2019.02983. 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Rocha, S., Filipe, M. G., Magalhães, S., Graham, S., & Limpo, T. (2019). Reasons to write in grade 6 and their association with writing quality. Frontiers in Psychology - Section Educational Psychology, 10, 2157. doi: 10.3389/fpsyg.2019.02157. 2020
Capítulo de livro científico ou técnico Limpo, T. & Filipe, M. G. (2020). A proposal on tier 3 instruction in writing: Increasing intensity and targeting core skills. In M. Dunn (Ed.), Writing Instruction within an MTSS Framework (pp. 86-98). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Cruz, M., Butler, J., Severino, C., Filipe, M. G., & Frota, S. (2020). Eyes or mouth? Exploring eye gaze patterns and their relation with early stress perception in European Portuguese. Journal of Portuguese Linguistics, 19(1), 4. doi:10.5334/jpl.240 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Magalhães, S., Carneiro, L., Limpo, T., & Filipe, M. G. (2020). Executive functions predict literacy and mathematics achievements: the unique contribution of cognitive flexibility in grades 2, 4, and 6. Child Neuropsychology. doi:10.1080/09297049.2020.1740188 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Castro, S. L., & Limpo, T. (2020). The link between executive functions and literacy: Introduction. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 33, 807-812. doi:10.1007/s11145-020-10037-1. 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Magalhães, S., Mesquita, A., Filipe, M. G., Veloso, A., Castro, S. L., & Limpo, T. (2020). Spelling performance of Portuguese children: comparison between grade level, misspelling type, and assessment task. Frontiers in Psychology, 11, 547. doi:10.3389/fpsyg.2020.00547 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Limpo, T., Filipe, M., Magalhães, S., Cordeiro, C., Veloso, A., Castro, S. L., & Graham, S. (2020). Development and validation of instruments to measure Portuguese third graders¿ reasons to write and self-efficacy. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal. doi: 10.1007/s11145-020-10039-z 2020
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Veloso, A., Frota, S., & Vicente, S. (2019). Executive functions and pragmatics in children with high-functioning autism. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 33, 859-875. doi: 10.1007/s11145-019-09975-2. 2019
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M., Watson, L., Vicente, S. G., & Frota, S. (2018). Atypical preference for infant-directed speech as an early marker of autism spectrum disorders? A literature review and directions for further research. Clinical Linguistics & Phonetics, 32(3), 213-231. doi: 10.1080/02699206.2017.1342694 2018
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Frota, S., & Vicente, S. G. (2018). Executive functions and prosodic abilities in children with high-functioning autism. Frontiers in Psychology - Section Cognition, 9, 359. doi: 10.3389/fpsyg.2018.00359. 2018
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Peppé, S., Frota, S., & Vicente, S. G. (2017). Prosodic development in European Portuguese from childhood to adulthood. Applied Psycholinguistics, 38(5), 1045-1070. doi:10.1017/S0142716417000030. 2017
Capítulo de livro científico ou técnico Filipe, M., Frota, S., Villagomez, A., & Vicente, S. (2016). Prosody in Portuguese children with high-functioning autism. In M. Armstrong, N. Henriksen, & M. Vanrell (Eds.), Intonational grammar in Ibero-Romance: Approaches across linguistic subfields (pp. 277-294). Philadelphia: John Benjamins. 2016
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Branco, P., Frota, S., Castro, S. L., & Vicente, S. G. (2015). Affective prosody in European Portuguese: Perceptual and acoustic characterization of one-word utterances. Speech Communication, 67, 58-64. doi:10.1016/j.specom.2014.09.007. 2015
Artigo publicado em revista científica internacional com referee Filipe, M. G., Frota, S., Castro, S. L., & Vicente, S. G. (2014). Atypical prosody in Asperger Syndrome: Perceptual and acoustic measurements. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44(8), 1972-1981. doi:10.1007/s10803-014-2073-2. 2014
Artigo publicado em revista científica nacional com referee Filipe, M. G. (2010). Competências de segmentação prosódica: Desenvolvimento e comparação translinguística. Revista Electrónica de Linguística dos Estudantes da Universidade do Porto, 2(1) 124-140. 2010